Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Met Barran
25 août 2017

"Un esport de l'extrem"

Mostra-les-hi
mig nas
i amb l'altra
meitat
ensuma la trampa
que pacten
en contra
de tu.

xxx

El poble ja té un nou pallasso, jubila't tranquil Manel.

xxx

Cada matí
de fa uns mesos
em rego
els peus,
plantes i clavilles,
esperant que
al cim sortint
fulles, flors
i fruita,
i sols un no res
hi brota i
espelleix.
Serà que els dóna
massa aigua
als peus
o que aquesta aigua
no els hi convé
per fer-ne
saba
de primavera i estiu.

xxx

Una teoria moderna de qualsevol horitzó que vingui és com un envelat sota del qual marxants proposen potingues (per això, per allò i... pel demés) a uns firaires que volen firar les novetats del dia -per què si esperen demà per fer-ho, el perfum de novetat haurà mudat.

xxx

Volia, i pregava a tot vent que el seu estil fos més brillant que les sabates d'un burgès perpinyanenc dels anys setanta. Debades haurà pregat.

xxx

No em diguis
que saps
si no saps.
Jo no sé
i no et dic
que sé.

xxx

Arribo massa tard
per a inventar
el foc.
Cap mar
em necessita
per fer-li de
guardià.
xxx

Tres carrers amunt
no hi visc,
tres carrers avall
no hi visc,
a casa meva
tampoc
hi visc.
Vagi! Quin rodet!

xxx

Definir el riure
com a única bandera
tolerable
per penjar
al balcó del quotidià.
Anarquista, no!
Flautista, sí!

xxx

Per què els bons pensaments corren vers ells, sempre els mateixos, i defugen quan ens creuen, qui ens
ha estigmatitzat?

xxx

 

Sí, així és, m'agrada el ball que emborratxa el cap i sega les cames. Si, el ball també és un esport de l'extrem.

xxx

Qui avui es falta a si mateix tard o d'hora es trobarà a mancar.

xxx

Accepteu tots de bastant bon grat fake news perquè no feriu, en aquesta nova cultura, un pas més i acollir, amb convivència de nova edat d'or, les meves fake filosofies.

xxx

Patim l'absència d'un bon Llull, per a festejar la rellotgeria d'aquesta era numèrica, amb esglaiadors ideals robòtics.

xxx

El temps es restreny i la biblioteca és infinita.

xxx

Que se'n sap d'aquells imitadors d'Ulisses?
Com els hi ha anat el viatge? Algun n'ha tornat, sencer?
Quin fou el motiu i la destinació exactes de la seva partida?
Quantes runes de barques i carcasses de somnis trencats
ens senyalen els arqueòlegs marins i submarins
d'unes aigües que no sempre s'ha anomenat del
Mediterrani.
Per quins itineraris s'han enfilat?
En quines costes han plantat vinya i premsat mite
En quines illes, un endemà de tempesta, han fet pausa i nissaga?
Que se'n sap d'aquells imitadors d'Ulisses?
La xarxa social dels "Joyce" ha escampat que molts d'ells,
temeraris imprudents, aventurers sense G.P.S. han
acabat embruixats per aquelles immortals sirenes
capitanejades
per la Nausica que Ulisses resistí,
tots reposant en el ventre de la balena gegant dita Patufeta,
un renom que, en cap moment de l'escriptura de la seva obra
giga-benefactora de la Humanitat, trucà a la ment del senyor Homer.
Que se'n sap d'aquests imitadors d'Ulisses?

Rere un finestró que domina el mar, Penèlope mira, escolta i...espera.

xxx

Creure que faig mala cara
quan em presenteu
un concepte novament parit
és manifestar una curta vista,
ara una cosa segura
és que si aquest concepte
és la graveta que dintre
del meu calçat
m'impedeix tenir el peu lleuger,
m'assec a la vorera del camí,
i me'l tiro fora del calçat. Millor
la metàfora que el concepte.

xxx

Beure i xerrar
Beure per xerrar
i xerrar encara més,
després adormir-se
sobre un sofà
d'ampolles buides.

xxx

 

Publicité
Publicité
Commentaires
Met Barran
Publicité
Archives
Publicité