Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Met Barran
11 mars 2018

"Llibertat d'expressió"

Un relativista assedegat de matissos es pot veure capgirat per la seva set i fer cara d'absolutista.

La senzillesa no agrada. És una qüestió de gust. Ni els ous ni les nous es pelen, senzillament es trenquen.

La guineu i l'àguila no fan servir la mateixa recepta de seducció.

"Si pereixo-no deixeu les meves pintures morir" (Felix Nussbaum Haus)

Jo pensava que la flor no tenia consciència del seu perfum i m'ha convençut que si quan apropant-la del meu nas se'n ha descartat brutalement perque no inhalés el més mínim dels seus efluvis.

Una sorollada en un debat  equival a una amputació de la llibertat d'expressió.

Qui vulgui pas pols que no vagi a l'era". Aquest és un molt antic proverbi que s'encaixa molt bé amb les xarxes (eres multiplicades) del nostre segle XXI.

Fer frases no és pas parafrasar.

Fet de vidre una pedreta em trencà. Em vaig fer de fusta i al metall li costà un mica mossegar-me a sang.

Tothom no és pas apel·lat a il·luminar la cova per transformar-la en taverna. També es compta una gent que apaga els llums i ens tanca dins la doble nit de la taverna i de la cova.

Gestionava una fàbrica de quimeres i avui ploro sobre la meva antiga riquesa.

Li semblava que era poca cosa i ell li va dir aquest fileret d'aigua que corre no és pas el Danubi però poca cosa, tampoc, ho és.

Obsés per la incertesa de la collita decidí que no sembraria.

Els mots són útils a l'individu com ho són guants o mitjons.

Cada runa (i la de guerra en absolut) enlletgeix el paisatge, real o iconografiat.

Cada any, d'ençà d'uns anys, a la Primavera ens fem i intercanviem llesques de poesia i, com ho deia l'Àvia, quin mal hi ha a veure's dins la pell i el vestit d'un Ausiàs March, d'un Miquel Martí i Pol o d'un Josep Sebastià Pons?

La discontinuïtat no és pas incoherència si queda en la mateixa línia recta.

Ésser fràgil mira de la vorera el que passa, no facis pinya amb els grans robusts que passen.

xxx

 

Publicité
Publicité
Commentaires
Met Barran
Publicité
Archives
Publicité