Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Met Barran
19 août 2018

"Catxets farmaceútics"

Si, amic Jan, evoca'm aquell grafòman que passava la major part del seu
temps a pentinar-se per lluir pels carrers del barri i que tant li fumia
servir, llustra-la, com s'ho mereix i ho espera, tot i no gosar mai
exigir-ho, les frases que naixien del ball de dits inèdit sobre el
teclat d'un ordinador màgic que se li havia ofert, pel festeig el seu
sant, perquè s'iniciés a un paper d'escriptoret
polit, però que, massa escassament al dir de recança de la seva mare,
feia servir, picant i repicant com els deus de l'Olimpi manen per guanyar-se un pols de brillantor de l'atracció literària

xxx

Les converses filosòfiques també poden bolcar dins la xerrameca i
enfosquir l'enteniment. Tria't un bon company de caminada, o truca a
Epictet aquell vellet que viu - sol i sense el sou- al setè pis
d'aquesta torre que et contestarà paraules afables.

xxx

I finalitzar la ruptura llançant-li Jo no vull de cap dels teus versos una rima d'enyor.

xxx

Millora la teva expressió, o no em parlis. Que no t'entenc, home!
Acostuma't a parlar més clar, més propi, no em crucifiquis. Li vaig
respondre, afectat pel seu reny, que no podia anar més alt del meu
nivell de llenguatge ni anar més enllà del límit del meu compte corrent
lingüístic. No em va creure i d'ençà d'aquest dia no hem intercanviat
quatre paraules. De què serviria: No m'entén i jo no arribo fer-me
entendre. Cadascú clavat a la pantalla del seu ordinador.

xxx

Perpinyà, ciutat que fou magnifica, acollidora de reis, emperadors i
papes (de veritat o no), Perpinyà que n'has fet del teu tresor múltiple
de portes i de gàrgoles, perquè els teus poetes, pintors i músics van
callats pels afores de la ciutat, esperant que l'ogre vigilant en faci
un esmorzar, un dinar, un sopar o...un ressopet!.

xxx

Tots els camins duen a Roma. No vull negar-ho. Però qui pot assegurar-me que trobaré un camí pel retorn?

xxx

No et gastis la salut i la fortuna engolin catxets
farmacèutics, alguns records resulten força més eficaços i t'adorms
planer i complagut. Quins coixinets de ben estar aquesta categoria de catxets!

xxx

Fes vacil·lar el sentit comú de la paraula i observa si se n'escapa un
estel que no s'hi troba bé - dues gotes de llum nova- o si la llanterna o
el fanal d'ahir s'hi arrapa.

xxxx

 

Publicité
Publicité
Commentaires
Met Barran
Publicité
Archives
Publicité