Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Met Barran
24 août 2018

"Fer el ciri"

A ne jo, me fa pas

menester,

i a tu te mancaria,

gaurda-lo.

 

Bé, que ho sé,

que penses en a jo,

mes me comptis pas,

en sun farta

de fer el ciri.

 

Demà és pas

un altre dia

per a tothom.

 

Poques ganes tinc

de me llevar per treballar,

i bé dorm,

les garrofes te cauran del cel.

 

Si voles, te duré el pa

i passaré a can Sisco

per li demanar una cabota d'all

i un peu d'apit.

 

El xai se'ls hi ha escapat

i el cerquen pel terme

com si fessin una batuda per un singlar.

 

Hi ha pas foto, l'aiga

que regala d'un càntir

té més caràcter que

l'aiga que sall del frigo.

 

Suporti pas més la télé,

maleïda télé,

corcada per totes aquelles

fileres de reclames.

 

Els joves retretats

s'ocupen de tot, se'ls veu pertot.

Si, agacen!

Abans quan pencaven

se'ls veia pas, se'ls ouia pas.

 

Sempre, sempre,

mai canviarà. Sempre

sun els mareixos

que treu els marrons

del foc i a tu reste la ccendra.

 

I com te va, la bota?

Si tu dic, me creuras pas.

I donques, guarda-t'ho!

 

Tots els pagesos ho sabien,

quan la secada se feia intolerable,

m'enviaven una delegació,

que amb precs i somriures,

me persuadia de cantar per ells.

 

A ne jo que

l'Usap guany o perdi

m'és ben igual

i també m'és

ben igual

que gunanyin

o perdin els Dragons,

 

Les canyes del Rard d'avui

sun pas les canyes del Rard d'ahir,

tot se perd, Monsieur, tot se perd.

 

A n'aquell que te reprotxa

de cedir a una sentimentalitat sang i or-

què serà aquesta bèsti- envia-li

sus la boca que la seva arrogancia

el fa petit, tot pitit pitit.

xxx

Publicité
Publicité
Commentaires
Met Barran
Publicité
Archives
Publicité