Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Met Barran
11 juin 2009

Perdiu, guilla o singlar

Poesia Camperola

Jo també com

la vaca que ara s’hi ajeu

tinc record

de perfum d’userda,

jo també com

el caball que tira la dalladora

tinc la ment èbria

d’herba de fa poc tallada,

jo també com

el gos que hi fa

la quissa a la llebre

m’he encobert d’olors

d'unes corberes de farigola

i de genebrer,

jo també,

perdiu, guilla, o singlar,

com tots els enamorats

que viatjen solament amb el nas

he corregut per tot arreu

a la recerca de totes les roselles

que hi florejen,

sense poder guardar—ne

o la forma, o l’exhalació.

Fúgits els húmils plaers

de l'olfació lliure!

Com retrobar-los?

qui invocar?

Els tractors, el fuel,

els mataaranyes i matacucs,

i la cursa  al rendiment,

entre dos mates de desengany,

i al peu d'un arbre mentider,

de fa temps,


han caducat l'estatut

de la Poesia Camperola.

XXX


Abric de pell

No fassis “no”

amb el cap,

a partir d’una certa edat,

els costums

s’ens tornen abrics de pell

i ens fan il.lusió

ajudant-nos, creiem,

a empènyer fort i enrera

l’hivern,

l'hiver-nas

tot  sagnant de neu.

Però, ho saps,

l'abric no salva la pell.

No fassis "no"!

Xxx

Plantofada


Llegir per damunt de l'espatlla

de qui sigui,

si el text t'encisa

i sents que l'altre,

lector importú,

no s'el mereix,

ho verificaràs al nombre dels seus badalls,

roba-li,

arrenca-li

almenys une quantes pàgines

d'aquesta part que no llegirà.

Llegir per damunt de l'espatlla

de qui sigui

no és fa pas?

Si, que s'ha de fer

sensa por de la plantofada

XXX

Notes de lectura de diaris

L'entrecot, com de costum,

deliciós,

els vins capritxosos

i les noies a punt per collir-les.

El gegant de la mùsica

ha mort

mentre cavallets galopen

en plena llibertat.

Adéu Ray Charles!

El xiprer ja és inofensiu,

al contrari del roure i de les gramínies

que amenacen els al.lèrgics

"Zygo", un pallasso reagrupa

a l'ombra de respectables til.lers.

una dotzena de patufets.

Les hores bones

per qui vol posar al punt

els matissos d'un campestre

es situen entre les

deu del matí i

les dos de la tarda.

Un jove pescador,

no se n' ha escrit el nom,

presenta una tortuga

californiana,

destructora de la fauna

aquàtica. Em sento peixet.

Fins i tot començaven

a agradar-li les ostres

Bon profit! Perqué no probar

la bicicleta? Apa!

L'associació de jubilats de Tercis

organitza un viatge

a Loiola aquest 22 de juny.

Com fer-ne part,

em truca un parent llunyà?

Un siti islamista

dona a l'Internet

unes fotografies

"del que sembla ser el cap

de l'ostatge."

Un escriptor afirma

"donar veu als afligits"

per "afligir" la gent

d'importància.

Esparraco els diaris

i els tiro a la paperera.

XXX


Publicité
Publicité
Commentaires
Met Barran
Publicité
Archives
Publicité