Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Met Barran
10 décembre 2014

Cap mal

...I quan li costarà a l'ase per disfressar-se en lleó? -Molt menys car, això si, que no pas si el lleó volgués disfressar-se en ase. -I perquè? -No ho sé. Són coses que es diuen a can Bufa Daltabaix. Aleshores,  el barber li va demanar: Li poso ara algunes gotetes d'aigua de colònia?-Si vols, però vigila, no m'agrada que l'alcòhol em pugi massa al nas...

xxx

Tan com no hauré trobat el secret de fer néixer cent mil roselles en aquest camp engebrat i inmens, no pararé de tustar sobre la pell del meu tambor amb la vareta que, tu, el que no dorms mai, em vas regalar, pròdig, aquella nit tarongina.

xxx

Tenim idees vertebrades, i d'altres que no ho són. I en més d'una telauda hi fa una o dues teules.Ens passa igual que el que passa en altres móns. I, per concloure, ens hem de satisfer del que som, quan òbviament és sap no poder ser més que el que som. Torta és la nostra torra, i què? El principal és no caure.

xxx

Jo, em sento frustrat. Fa poc, al restaurant, quan només es podia pagar amb bitllets, vivies un exquisit plaer a l'espera 0que te tornessin el canvi, moment senyorial, en el qual lluia la teva ciutadania caritativa o el punt més rater de la teva persona, allargant la mà o deixant-la sospesa. Propina, o no propina? El gran debat. La carta bancària ens l'ha censurat, acabat aquest poder que alguns polítics anomen regalià. Jo, em sento frustrat.

xxx

Fins i tot pelant patates ens arrisquem a la ferida, tanmateix els pelem tot i saber que les patates no ens somien cap mal.

xxx

D'un estel a l'altre s'ou com un rumor d'esclops... Com si s'hagués anunciat una mena de mobilització general de gnoms amb llarga barba blanca... No era pas un rumor d'esclops, desmentiren totes les ràdios, sino un rumor de... droms. No es veia cap llarga barba blanca.

D'un estel a l'altre, tothom s'espera el dia "d" i l'hora "h", escruta les primeres notes del cant wagnerià de les campanes del mitjanit cristià.-Ep, tu, poeta i comentarista del no rés, no et facis més valent del que ets, no et precipitis, que no veus, que molt lluny encara acampa Nadal. -Dispense'm! No el volia ofendre! Però... que no hi tinc dret a mirar i escoltar els estels quan me'n vè la gana.

xxx

Si vols combatre les maldats del temps, sargeix-les amb les flors dels teus millors records.I fès-ho amb precaució si no vols que l'agulla et piqui.

xxx

Ell ho havia entés. Multiplicar els pans, no ho aconseguiria mai. Arribava massa tard. Llavors que li quedava per fer. Mirà l'horitzó i s'endinsà en ell. En sortí amb una recepta màgica als llavis:"Em multiplicaré".

 

Anton del Gorg Sec

xxx

 

 

 

 

 

Publicité
Publicité
Commentaires
Met Barran
Publicité
Archives
Publicité