Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Met Barran
17 mai 2014

Aquell dia

Aquell dia
No vaig trobar
Cap full de paper…
Aquell dia,
Si un dia fosc,
De foscor incògnita
Aquell dia,
Un dijous, o potser un dissabte
Un dissabte, o potser un dijous
No vaig trobar
Ni full de paper,
Ni ploma tampoc,
Ni ploma tampoc…

Aquell dia,
Si un dia enutjós
D’enuig incògnit...

Aquell dia,
Un dijous, o potser un dissabte,
Un dissabte, o potser un dijous
No vaig trobar
Ni full de paper
Ni tinta ni tinter,
Ni ploma tampoc,
Ni ploma tampoc.

Aquell dia,
Ben mal dia
A on ha havia passat el full de paper?
A on ha havia marxat la ploma?
A on paraven la tinta i el tinter?

Si, aquell dia,
Ben mal dia,
Que feien la tinta i el tinter,
I la ploma?
Que feien!
Aquell dia, res.
Aquell dia,
Un dijous, o potser un dissabte,
Un dissabte, o potser un dijous,
No recordo, amiga,
Aquell dia fou
un dia inepte
Si, amiga,
Aquell dia
M’havia despertat armat,
per repussar, vèncer I acabar-ne
amb la foscor I l’enuig,
només escrivint,
cavaller de la llum i de l’emoció,
unes quatre ratlles somiades
dins la roentor d'un record d'estiu

Aquell dia,
Poc importa que fos
Un dijous o un dissabte,
Un dissabte o un dijous,

un dijous, o un dissabte
No vaig trobar
Cap full de paper,
Ni ploma
ni tinta
ni tinter.

Aquell dia, amiga
volia escriure’t
amb ma ploma nacrada
i la tinta blava de l’ufanós tinter d'un antic bon temps

per treure’m
de la foscor i de l’enuig, de l'enuig i de la foscor
que no’m deixen,
maleïda parella
d’ençà d’aquell dia,
un dijous, o potser un dissabte,
un dissabte, o potser un dijous
d'idiota ruptura,

i amiga, creu-me
Aquell dia nefast
no vaig poder
escriure-t
les quatre ratlles somiades
entre dos retombs de son
Aquell dia… Aquell dia...
A la foscor i a l'enuig
s'afegí la colera.

Elèuteri Punt i Coma.

 


xxx

Publicité
Publicité
Commentaires
Met Barran
Publicité
Archives
Publicité